MENU CLOSE
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • Mail

"Čūska"

Čūska arī nav ātruma figūra. Līdz noteiktam laika posmam tā skaitījās visgrūtākā figūra eksāmenā, līdz eksaminatori sākuši mērīt ātrumu un pieprasīt dinamiku pie ātruma figūru izpildīšanas. Čūska ir neaizvietojama figūra šķēršļu apbraukšanas apgūšanā mazā ātrumā blīvā pilsētas trafikā un citās situācijās.

zmejka

Nosacījumi figūras izpildīšanā uz eksāmena:

  • braucot vienmērīgā ātrumā, nezaudējot līdzsvaru, nepieskaroties un nenotriecot, ir jāapbrauc pieci elementi (konusi).

Darbību secība:

  • uz pirmā pārnesuma tuvojamies figūrai paralēli uzstādītajiem konusiem;
  • elementu apbraukšanu var sākt no pirmā konusa kā no labās, tā arī no kreisās puses. Izpildot figūru, stūre jāgriež praktiski no atduras līdz atdurai, mazliet nenovedot līdz pagrieziena ierobežotājam. Ja to nedarīt, pastāv iespēja, ka starp nākamiem konusiem Jūs neizbrauksiet;
  • ātruma samazināšanai un vilces pielikšanai izmantojam sajūgu, aizmugurējo bremzi un gāzi. No figūras izbraucam taisnā virzienā.

Apmācība

Pamatus čūskas apgūšanai mums sniedz astotnieks. Darbību princips ir viens un tas pats.  Atšķirība un sarežģītība ir tas, ka astotniekā mēs virzāmies pēc stabilas, noteiktas trajektorijas, bet čūskā vēl tiek pielikta klāt pastāvīgā stūrēšana no vienas puses uz otro.
Sākotnējā posmā ir būtiski saprast, kā pareizi ir jāgriež stūre, apbraucot konusus. Būtu prātīgi iebraukt figūrā ļoti lēni ar izspiesto sajūgu, palīdzot ar kājām noturēt līdzsvaru (burtiskā nozīmē, izstaigāt figūru, sēžot uz motocikla).  Pielikt vilci tikai nepieciešamības gadījumā un turpināt kustību.

Tagad mēģināsim iebraukt figūrā jau bez kāju palīdzības. No Jums ir nepieciešams noteiktā momentā pareizi pārnest ķermeņa svaru uz to pusi, uz kuru vēlamies virzīt motociklu.
Piemērām, Jūs pārvietojāt ķermeņa svaru nedaudz uz kreiso pusi, līdz ar to motocikls arī virzās Jums pakaļ uz kreiso pusi.
Tad, ar mērķi apbraukt nākamo konusu, ķermeņa svars ir jāpārnes uz labo pusi, un motocikls ar noteikto palēninājumu reaģē un paklausīgi virzās kopā ar Jums pa labi.
Ir svarīgi saprast, ka, tiklīdz motociklu sāk vilkt uz vienu pusi, tad ķermeņa svars tajā pašā brīdī jāpārliek uz pretējo pusi. Tas palīdzēs saglabāt trajektoriju iebraukšanai nākamajā starp konusu posmā. Sanāk sava veida deja.

Ja Jūs neiebraucat kārtējā posmā starp konusiem, tad jāsamazina ātrums, kas ļaus motociklam izbraukt trajektoriju mazākā rādiusā. Lai palēninātu motociklu ir nepieciešams izspiest sajūgu un smalki piestrādāt ar aizmugurējo bremzi (saspiest bremzi par daudz nozīmē, ka būs jāizliek kāja vai arī vispār notiks kritiens). Priekšējā bremze, līdzīgi, kā izpildot astotnieku, netiek lietota vispār! Tas uzreiz noved pie krišanas. Pat, ja Jūs saprotat, ka nav iespējams izvairīties no uzbraukšanas uz konusa, vienkārši iztaisnojiet motociklu un brauciet konusam virsū! Nekas briesmīgs nenotiks.

Pēc aizmugurējās bremzes piespiešanas motocikla braukšanas gaitas palēnināšanai, jābūt gatavam uzreiz pielikt vilci (daļēji atlaist sajūgu un uzdot gāzi), lai iztaisnotu motociklu un noliekt to uz pretējo pusi, lai iebrauktu nākamajā posmā starp konusiem.
Izpildot čūsku, motocikla kontrole notiek ar savlaicīgu svara pārnešanu un prasmi darboties ar sajūgu, gāzi, aizmugurējo bremzi vienā laika posmā.
Sākuma liksies, ka tas vienkārši nav iespējams, bet ar atkārtojumu kvantitāti „neiespējamais” pārvērtīsies kvalitātē!

Veiksmi!

Pāvels Romaņuks.